Betonvibrátorok

Mi a különbség a hagyományos és a nagyfrekvenciás betonvibrátorok közt?

A nagyfrekvenciás vibrátorfej rezgéseket keltő excenterét egy a fejben lévő elektromos motor forgatja, szemben a hagyományos típus mozgó vibrátortengelyével, ami itt eltűnik. A konverter átalakítja az áram karakterisztikáját 200 Hz-re és 42 V feszültségre, hogy létrejöjjön a 12 000 fordulat/perc sebesség, emiatt is hívjuk őket nagyfrekvenciás betonvibrátoroknak. Könnyűek, kényelmesek, magasabb teljesítmény jellemzi őket és kevesebb karbantartást igényelnek, mint a spirálos vibrátorok.

Mit jelent a BackPack az ENAR betonvibrátornál?

Az ENAR betonvibrátor motor egy háton hordozható kivitelét takarja, amely egy kényelmes, övvel felcsatolható hevederrel van kiegészítve, így hátunkra véve szabadon lehet mozogni a betonvibrátorral. A BackPack HONDA GX35 motorjához ENAR TDX és TDXE tengelyek csatlakoztathatók, 48 mm-es fejátmérőig, amelyek külön rendelhetőek.

A bovdenes meghajtású, tengelyes betonvibrátor milyen karbantartást igényel?

Tengely: 100 óránként meg kell zsírozni a tengely teljes hosszát, általános alkalmazású EP-2 gépzsírral, a régi zsírt először eltávolítva! A karbantartás során kerüljük a tengely túlzott zsírozását (kb. 25g/m)!

Vibrátorfej: 300 óránként a vibrátorfejben az olajat le kell cserélni. Ehhez csavarjuk le a zárókupakot, távolítsuk el a régi kenőanyagot, majd töltsük fel a belsejét SAE40 olajjal (kb. egy kupaknyival)! Tömítsük a zárókupak menetét, de előtte vizsgáljuk meg az O-gyűrűt, mielőtt visszahelyezzük, és ha szükséges cseréljük ki! A régi, sűrű, szennyezett kenőanyag könnyen bejuthat a fejbe, ilyenkor a vibrátorfej rugalmas tengely felőli tömítéseit ki kell cserélni. Fontos, hogy a menetes csatlakozókat menetrögzítővel (pl. Loctite 2701) lássuk el! Csavarja vissza a kupakot és erősen húzzuk meg!

A nagyfrekvenciás betonvibrátor milyen karbantartást igényel?

Mivel itt nincs mozgó tengely, így csak a vibrátorfej karbantartására van szükség, 500 óránként.